tiistai 8. maaliskuuta 2011

Muiden kokemuksista

Jos sinulla on vastaavia kokemuksia verkkokauppa.com yrityksen kanssa, voit laittaa viestiä osoitteeseen verkkokuoppa(a)gmail.com ja lisäilen niitä tänne blogiin muiden ihmeteltäviksi.

Samoin jos tapauksesi on avoimena vielä, saattaa sen käsittely myös nopeutua. Kommenttikentässä tapauksien puinti on myös mahdollista ja sen voi halutessaan tehdä nimettömänä.

Verkkokaupan edustajan mukaan hekin ovat löytäneet blogin, jossa ongelmatapausta käsitellään. It-alan yrityksestä ihmettelisin, jolleivat he osaa käyttää googlea, koska näitä blogeja on useita. Tässäkin blogissa viitataan useampaan.

 Tietoon tuli myös kommentti: "Olisi mielenkiintoinen näkökulma muuttaa toimintamallia julkisuuden pelossa." Mielestäni toimintamallia voisi muuttaa, jotta näitä asioita ei tarvitsisi puida julkisesti eikä myyjän kanssa. Jos virhe on tehty ja toimitettu viallista taikka väärää tavaraa, korjataan virhe. Joku sanoi aikoinaan, että kaikki julkisuus on hyvästä, tämä on siis ilmainen mainos yritykselle.


Surffatessa netissä löytyi myös mielenkiintoinen tieto kuluttajaviranomaisilta, teksti kokonaisuudessa näin:

"V12                                                                                                       17-06-2009, 19:45
Kysyin Kuluttajavirastosta paria asiaa liittyen Verkkokaupan mainontaan ja toimituksiin. Mainonnassa kysyin siitä, kun kotiin jaettavassa mainoslehtisessä mainostettuja tuotteita ei ole saatavilla, ja toimituksista siitä, että onko se etämyyntiä, jos tilaa Verkkokauppa.com:ista tuotteen ja noutaa sen myymälästä?

Valitettavasti en saanut noihin kumpaankaan suoraa vastausta, mutta sain muuten mielenkiintoisen vastauksen:

"...Olette lähettänyt Kuluttajavirastolle Verkkokauppa.comia koskevan ilmoituksen. Kiitämme yhteydenotosta. Olemme saaneet yrityksestä lukuisia ilmoituksia, jotka ovat liittyneet muun muassa takuu/virhevastuukysymyksiin ja menettelytapoihin virheen korjaamisen yhteydessä (korjauksen viivästyminen, korjausyritysten määrä, oikeus vaihtaa laite virheettömään, vian etsinnästä perittävä maksu ym.), suomenkielisen käyttöohjeen puuttumiseen, etämyynnin palautusoikeuteen, epäselviin laite- ja hintatietoihin markkinoinnissa ym. seikkoihin.

Olemme käyneet Verkkokauppa.comin edustajien kanssa lävitse saamissamme ilmoituksissa esiin tuotuja kuluttajaongelmia sekä kuluttajansuojalain asettamia vaatimuksia yrityksen menettelytavoille. Toimme myös esille yrityksen tarpeen tarkastella asiakaspalvelu- ja reklamaatioprosessejaan ongelmatilanteiden vähentämiseksi jatkossa. Verkkokauppa.com on luvannut uudistaa käyttämänsä sopimusehdot, joissa on joitakin kuluttajansuojalain vastaisia ehtoja sekä epäselviä ja tulkinnanvaraisia kohtia. Uudet sopimusehdot on tarkoitus ottaa käyttöön toukokuun loppuun mennessä ja tulemme tätä ennen kommentoimaan ehtoja, jotta ne saataisiin lain vaatimukset täyttäviksi..."

Antaas kattoo kuinka käy, eli muuttuukohan liikkeen käytännöt."
Ainakin sopimusehtojen kohdalta on menty metsään, reklamaatioprosessit ovat yli 1,5 vuoden päästä edelleen ongelmalliset, asiakaspalvelu - se puuttuu kokonaan, jnejne


Pannaan nyt liitteeksi vielä yksi mielenkiintoinen tapaus, muistaakseni verkkokauppa mainosti heidän sähköisten hintalappujen olevan aikaansa edellä, kuluttajan 10min aikaisemmin tulostetussa lapussa on eri hinta kuin tuotteessa. Mites tämä on mahdollista, etenkin kun hinta pompsahtaa noin paljon...  

Kuvan lähde http://jotain.com/tmp/verkkokauppa-vittuilee.jpg
Linkki josta yhteys kuvan ja asian yhteyteen selviää: http://www.dvdplaza.fi/forums/archive/index.php/t-68007.html

3 kommenttia:

  1. Tarvitsisitko mattopiiskan jotta voisit ravistaa ylimääräiset hiekat Vaginastasi? Verkkokauppa.com myy aina tuotteensa verkossa ilmoitettuun hintaan, ja aina siihen hintaan, mikä asiakkaalle on edullisempi. Ihan sama vaikka hyllyssä lukee 150.90€, kassalle lyllertäessäsi hinnaksi ja näin ollen maksettavaksesi tulee juurikin tuo edullisempi hinta, 116.90€. Ja vaikka tapaus olisi toisinpäin, hyllynreunassa lukisi 116.90€, mutta kassa sanoisi 150,90€, saat sen siltikin siihen halvempaan hintaan, koska hintalappu sanoo niin. Ei tarvitse kuin aukaista suunsa ja kertoa asiallisesti hyllyn reunassa olevasta hinnasta, ja kassahenkilö varmasti köpöttää tarkistamaan asian. Vieläkö on jotain mielen päällä vai tyydyttääkö vastaus? Asia on niin, että tekniikka ei aina toimi. Elektronisista hintalapuista loppuu patterit aikanaan. Eikö sinun täydellisessäkin maailmassa joskus jostakin tuotteesta yksinkertaisesti lopu vain virta? Tai päivitys ei jostakin syystä mene ihan niinkuin piti?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Herra on vissiin töissä siellä.. :)

      Poista
  2. "Minulle kävi kesän alkupuolella verkkokauppa-reissulla niin, että 10 minuutin kauppamatkan aikana tuotten hinta oli puolitoistakertaistunut. Kaveri tiskillä vain nauroi asialle, eikä suostunut myymään vanhalla hinnalla, vaikka olin vielä printannut lähtiessäni muistilapuksi tuotteen nettisivun.

    Ei jäänyt hyvä fiilis siltä reissulta, ja ylihintainen tuotekin jäi hyllylle:
    http://jotain.com/tmp/verkkokauppa-vittuilee.jpg

    Olisi kannattanut tehdä kaiken varalta tilaus ja jättää se vaikka sitten noutamatta... jälkiviisautta..."

    Luitko lähteestä löytynyttä asiakkaan kertomusta, mitä oli tapahtunut? Kaveri tiskillä oli nauranut asialle, ei muuten myynyt. Eli pitäisikö nyt yrityksen johdon ruveta miettimään sitä, mitä henkilökunta tekee oikeasti. Jos kerran on patteri loppunut, niin minkä takia henkilökuntanne ei vaivautunut tarkistamaan asiaa?

    Ja mattopiiskaa en tarvitse, koska en omista vaginaa, suosittelisin myös teille lopettamaan ne leikit siellä hiekkalaatikolla, sukupuolielimiin kertyvä hiekka ei varmasti ole terveellistä.

    Olisi kyllä mielenkiintoista tietää ihan henkilön nimi, joka kommentoi kuitenkin selvästi verkkokauppa.comin nimissä täällä. Jos kommentin tekijä on rivityöntekijä, niin onko yrityksen johto tietoinen? Jos kommentin tekijä kuuluu yrityksen johtoon, niin nyt he tuovat ilmi yrityksen asenteen kuluttajia kohtaan.

    Pisteet kotiin siitä, että kirjoitit vaginan isolla alkukirjaimella, oletko tossun alla, vai mistä kielioppiakin rikkova noin suuri arvostus?

    VastaaPoista