sunnuntai 13. maaliskuuta 2011

Tarvitseekohan S-ryhmä reklamaatiopäälliköitä?


Tuossa Iltasanomat uutisoi, että Nummelan ABC-asemalla oli menny diesel ja 98 sekaisin.
Mitenköhän olisi käynyt verkkokaupan kanssa, tässä uutisen mukaan ainakin ABC myöntää virheen, kuljetusyhtiö on ilmoittanut korvaavansa vahingot.
Jos tämä olisi tapahtunut verkkiksen toimintamallilla, olisi asiakkaat syyllistetty siitä, että he eivät tarkistaneet ensin tavaraa, eli tutkineet ostamaansa polttoainetta. 
Myös kekseliäs reklamaatiopäällikkö olisi varmaan myös kääntänyt tämän kuluttajan syyksi, koska oli itse rikkonut ajoneuvonsa lähtemällä vielä ajamaan väärää polttoaineitta tankissaan. Kaiken olisi myös kruunannut syytteet sopimusrikkomuksesta, kun lakipykälistä ei löydy välittömästi mitään käyttökelpoista pykälää tähän hätään.

Katsos verkkokauppa, reklamaatiopäälliköt ja kumppanit. 
Se on vain hienoa, että Suomesta löytyy myös yrityksiä, joihin voi luottaa, jotka myöntävät virheensä jos sellainen tulee tehtyä. Mitenkäs te olisitte asian hoitaneet?

Tämän voi mielestäni rinnastaa täysin omaan tapaukseeni. Omassa tapauksessani verkkokaupan mielestä minun olisi pitänyt mitata akku millimetrien kymmennyksien tarkkuudella ennen käyttöönottoa, etenkin kun eron huomaa silmämääräisesti vain vertaillen kahta akkua kunnon valaistuksessa ja oikeasta kulmasta. Reklamaatiopäällikön sanoilla olin kuitenkin tunkemassa pyöreää kappaletta neliskulmaiseen reikään. Myös ensimmäisissä sähköposteissa hän vakuutti akkujen olevan yhteensopivia, ainoastaan mAh-arvo on eri. Osaakohan hän itse edes päättää, että onko niissä eroa vai ei?

Tässä huomaa, että ABC-asemalla uskaltaa edelleenkin jatkaa polttoaineostoja, heillä on selkärankaa myöntää tapahtuneet virheet, he korvaavat mahdolliset kulut, mitä heidän tekemistä virheistään tulee. Inhimillisiä virheitä sattuu jokaiselle, sitä varten on vakuutuksia ja kassassa rahaa omavastuuseen.
Huomaatteko verkkiksen reklamaatiopäälliköt, ei se ole niin vaikeaa. 
S-ryhmällä ei näytä olevan reklamaatiopäälliköitä. He pärjäävät asiakaspalveluhenkilöstöllä, minkäköhän takia...

"Polttoainekuskille sattui nolo kömmähdys Nummelan ABC-asemalla lauantaina.
Toimialajohtaja Aulis Nurmi ABC:ltä kertoo, että kuljetusyhtiö oli laskenut 98-bensiiniä dieselsäiliöön ja dieseliä 98-säiliöön lauantaiaamuna.

- Kyseessä oli inhimillinen erehdys, Nurmi sanoo IS:lle.

Nurmen mukaan autoilijat ehtivät tankata vääriä polttoaineita "muutama tuhat litraa". 

- Noin 20 autoilijaa on ilmoittanut, että auto hyytyi tielle, Nurmi sanoo.

Nurmi arvelee, että 50-80 autoilijaa tankkasi väärää polttoainetta.

- Luku on varmaan lähempänä 80:aa autoa. Kaikkien autot eivät ole välttämättä jääneet tien varteen. Riippuu myös vanhan polttoaineen määrästä, hyytyykö auto.

Erehdys huomattiin puoliltapäivin asiakaspalautteen ansiosta. Huoltoaseman säiliöt olivat kiinni kello 23:een puhdistamisen takia.

Nurmen mukaan kuljetusyhtiö korvaa tankinpuhdistamisen ja autoille mahdollisesti aiheutuneet vahingot. Väärää laatua tankannut voi ottaa yhteyttä Nummelan ABC:hen.

Nurmi pahoittelee asiakkaille aiheutunutta harmia. Hän ei muista, että polttoainelaatujen kanssa olisi sattunut yhtä isoa kömmähdystä aiemmin.

- Jos tällaista sattuu, yleensä yhtä laatua menee väärään tankkiin. Aika harvinaista sellainenkin on.

Panu Karhunen"


Linkki itse uutiseen:
http://www.iltasanomat.fi/autot/Diesel%20ja%2098%20vahingossa%20sekaisin%20huoltoasemalla%20-%2020%20autoa%20hyytyi%20tielle/art-1288375512958.html

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti